Kötelező veszélyességi információk a hirdetésekben

Címkézés a CLP szerintMegfelelési határidők (átmeneti)A címkézésre vonatkozó általános követelményekAz utántöltő állomásokra vonatkozó általános követelményekÚj veszélyességi osztályok az aktualizált CLP-rendeletbenAz összetett anyagok osztályozási megközelítéseA forgalmazók általános kötelezettségeiAkut toxicitási becslések (ATE)A CLP-rendelet szerinti távértékesítési követelményekA CLP-rendelet szerinti beszállítói letelepedési követelményekDigitális címkézési követelmények

A CLP-rendelet 48. cikke értelmében 2015. június 1-je óta kötelező  a figyelmeztető mondatok reklámokban való feltüntetésének követelménye.

A rendelet bármely új módosítása (pl.  az ATP – Adaptations to Technical Progress) változásokat vagy szigorúbb követelményeket vezethet be, ezért mindig tanácsos ellenőrizni az Európai Vegyianyag-ügynökség (ECHA) vagy az Európai Bizottság legfrissebb frissítéseit.

A veszélyes anyagok vagy keverékek reklámjának  a következőket kell tartalmaznia:

  1. Veszélyt jelző piktogramok
  2. Jelzőszavak (pl. „Veszély” vagy „Figyelmeztetés”)
  3. Figyelmeztető mondatok
  4. Kiegészítő EUH nyilatkozatok (adott esetben)
  • Ezek a követelmények minden alkalommal érvényesek, amikor egy terméket reklámoznak, még akkor is, ha  a közvetlen vásárlási lehetőség nem szerepel benne.
  • A nagyközönséget célzó hirdetések esetében a következő kijelentést is tartalmazni kell:
    „Mindig kövesse a termék címkéjén található információkat.”.

A reklámok nem tartalmazhatnak olyan félrevezető állításokat , amelyek ellentmondanak a termék veszélyességi besorolásának. A tiltott állítások a következők:

  • „Nem mérgező”
  • „Nem ártalmas”
  • „Nem szennyező”
  • „Ökológiai”
  • Minden olyan állítás, amely arra utal, hogy a termék veszélyes besorolása ellenére biztonságos

Ez a szabály megakadályozza a zöldrefestést, és biztosítja, hogy a fogyasztókat ne vezessék félre a lehetséges kockázatokkal kapcsolatban.


  • A vásárlási lehetőségeket tartalmazó online hirdetéseknek  a vásárlás előtt minden címkeelemet fel kell tüntetniük.
  • Ez magában foglalja a következők megjelenítését:
    • Figyelmeztető piktogramok, jelzőszavak és figyelmeztető mondatok látható módon.
  • A megfelelési kötelezettségek kiterjednek a  veszélyes anyagok értékesítését elősegítő online piacterekre is.

  • Ha a reklám nem vizuális (pl. rádióreklám), a veszélyt jelző piktogramok és jelzőszavak elhagyhatók.
  • figyelmeztető mondatokat és a biztonsági figyelmeztetéseket azonban továbbra is szóban kell közölni.