Címkézés a CLP szerintMegfelelési határidők (átmeneti)A címkézésre vonatkozó általános követelményekAz utántöltő állomásokra vonatkozó általános követelményekÚj veszélyességi osztályok az aktualizált CLP-rendeletbenAz összetett anyagok osztályozási megközelítéseA forgalmazók általános kötelezettségeiAkut toxicitási becslések (ATE)A CLP-rendelet szerinti távértékesítési követelményekA CLP-rendelet szerinti beszállítói letelepedési követelményekDigitális címkézési követelmények
A CLP-rendelet 48. cikke értelmében 2015. június 1-je óta kötelező a figyelmeztető mondatok reklámokban való feltüntetésének követelménye.
A rendelet bármely új módosítása (pl. az ATP – Adaptations to Technical Progress) változásokat vagy szigorúbb követelményeket vezethet be, ezért mindig tanácsos ellenőrizni az Európai Vegyianyag-ügynökség (ECHA) vagy az Európai Bizottság legfrissebb frissítéseit.
A veszélyes anyagok vagy keverékek reklámjának a következőket kell tartalmaznia:
- Veszélyt jelző piktogramok
- Jelzőszavak (pl. „Veszély” vagy „Figyelmeztetés”)
- Figyelmeztető mondatok
- Kiegészítő EUH nyilatkozatok (adott esetben)
- Ezek a követelmények minden alkalommal érvényesek, amikor egy terméket reklámoznak, még akkor is, ha a közvetlen vásárlási lehetőség nem szerepel benne.
- A nagyközönséget célzó hirdetések esetében a következő kijelentést is tartalmazni kell:
„Mindig kövesse a termék címkéjén található információkat.”.
2. Tiltott állítások a reklámban
A reklámok nem tartalmazhatnak olyan félrevezető állításokat , amelyek ellentmondanak a termék veszélyességi besorolásának. A tiltott állítások a következők:
- „Nem mérgező”
- „Nem ártalmas”
- „Nem szennyező”
- „Ökológiai”
- Minden olyan állítás, amely arra utal, hogy a termék veszélyes besorolása ellenére biztonságos
Ez a szabály megakadályozza a zöldrefestést, és biztosítja, hogy a fogyasztókat ne vezessék félre a lehetséges kockázatokkal kapcsolatban.
3. A távértékesítésre és az online értékesítésre vonatkozó különös szabályok
- A vásárlási lehetőségeket tartalmazó online hirdetéseknek a vásárlás előtt minden címkeelemet fel kell tüntetniük.
- Ez magában foglalja a következők megjelenítését:
- Figyelmeztető piktogramok, jelzőszavak és figyelmeztető mondatok látható módon.
- A megfelelési kötelezettségek kiterjednek a veszélyes anyagok értékesítését elősegítő online piacterekre is.
4. A nem vizuális reklámokra vonatkozó mentességek
- Ha a reklám nem vizuális (pl. rádióreklám), a veszélyt jelző piktogramok és jelzőszavak elhagyhatók.
- A figyelmeztető mondatokat és a biztonsági figyelmeztetéseket azonban továbbra is szóban kell közölni.