Az Ekotox Központ
átfogó szolgáltatásokat nyújt a REACH és CLP előírásokból adódó kötelezettségek teljesítésében és a vegyi termékek piacra kerülésében.Az ajánlat tartalmazza: tanácsadás, a szükséges dokumentáció elkészítése, a teljes regisztrációs folyamat lebonyolítása a nemzeti hivatalokban és az európai rendszerekben, valamint a jogszabályi előírások betartásának biztosítása.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot:
- 📩 ekotox(at)ekotox.hu |
- 📞 +36-30-417-8337
Vegyianyag-kezelés = jogi megfelelés az EU piacain
A hatékony vegyszerkezelés elérése érdekében segítünk, hogy termékei megfeleljenek a követelményeknek:
- SDS-ek átvilágítása – A BIZTONSÁGI ADATLAP ÁTTEKINTÉSE
- REACH + CLP átvilágítás – A VÁLLALKOZÓ KÖTELEZETTSÉGEI AZONOSÍTÁSA a REACH és CLP rendelet értelmében
- Az e-SDS-ben lévő követelmények munkahelyi megvalósítása – EXPOZÍCIÓS FORGATÓKÖNYVEK
- AKTÍV KOMMUNIKÁCIÓ az ellátási lánc más résztvevőivel
- VÉDELEM ÉS MUNKAHELYI BIZTONSÁG – működési eljárások és kockázatértékelés
- KÖRNYEZETVÉDELEM
Célcsoport: gyártók, szállítók és továbbfelhasználók a vegyi anyagok, keverékek és árucikkek korlátlan felhasználási mennyiségével.
A vegyi anyagok, keverékek és árucikkek biztonságos felhasználásának a legmagasabb prioritást kell élveznie minden vállalat számára.
Fontos, hogy a vegyi anyagok, keverékek és árucikkek felhasználási feltételeire vonatkozó információkat jelentsék a későbbi ellátási láncon belül a munkahelyi kockázatok minimalizálása és a munkavállalók védelme érdekében.
1. A BIZTONSÁGI ADATLAP ÁTVILÁGÍTÁSA – SDS-EK SZŰRÉSE
A szolgáltatások köre
- A vállalati alapon használt vegyi anyagok, keverékek, termékek és árucikkek azonosítása az ügyfél(ek)től kapott információk alapján (biztonsági adatlapok (SDS), kiterjesztett biztonsági adatlapok (e-SDS), valamint egyébkiegészítő dokumentumok).
- A szállítóktól kapott SDS-ek (e-SDS) listájának kidolgozása.
- Beszállítói lista készítése.
- A biztonsági adatlapok minőségi értékelése megfelelő módszertan alkalmazásával.
- A biztonsági adatlapok hibáinak azonosítása – rendkívül fontos, hiszen a jogszabályi előírásoknak való meg nem felelés ismerete lehetővé teszi a sérülékenységek, azonnali figyelmet igénylő területek azonosítását.
- A biztonsági adatlapok fejlesztését igénylő frissítések.
Az SDS SZŰRÉS az Ekotox Központok által kidolgozott, a biztonsági adatlapok minőségi ellenőrzésére és értékelésére irányuló módszertan alapján folyik.
A biztonsági adatlapok minőségi ellenőrzésének és értékelésének módszertana tartalmazza a Biztonsági adatlap ellenőrzési kérdőívet – PDF, WORD dokumentumot.
A kérdőív hasznos eszköz a szállítókkal való kommunikációhoz a biztonsági adatlapok hibáinak kijavítása érdekében. Az SDS felülvizsgálata a súlyos hibák azonosításán alapul, mint például a vonatkozó rendeletek be nem tartása: 1272/2008 (CLP), 2015/830 rendelet, 2020/878 rendelet.
Az SDS SZŰRÉS részeként a következőket kínáljuk:
- Beszállítói lista készítése – EXL fájl.
- A beszállítóktól kapott biztonsági adatlapok listájának elkészítése – EXL fájl.
- A biztonsági adatlapok minőségének ellenőrzésének és értékelésének módszertana – PDF dokumentum.
- Az SDS biztonsági adatlapok vizsgálati jelentése és minőségértékelése – PDF dokumentum.
A biztonsági adatlapok minőségének ellenőrzésére és értékelésére vonatkozó módszertan a következőket tartalmazza:
Lépések a továbbfelhasználók számára a szállítóktól kapott SDS-ek értékeléséhez
- Ha kétségei vannak az adatok pontosságával vagy teljességével kapcsolatban, kérjük, forduljon szállítójához.
- Ha új információ válik elérhetővé egy anyag vagy keverék veszélyes tulajdonságaival vagy kockázatkezelési intézkedéseivel kapcsolatban, adja át az információkat szállítójának.
- Archív dokumentáció az SDS vizsgálatokból.
- Biztosítsa a munkavállalókat a biztonsági adatlapokból az általuk végzett feladatokra vonatkozó információkkal, és győződjön meg arról, hogy rendelkeznek a munkájuk elvégzéséhez szükséges megfelelő képesítéssel.
SDS vezérlési szint
- Az alapvető követelmények kezdeti ellenőrzése – pl. a nyelv, a fejlesztés dátuma, a felülvizsgálati dátumok, a formátum, az expozíciós forgatókönyv megléte.
- Ellenőrizze az anyag besorolását a CLP-rendelet alapján.
- A keverék osztályozásának ellenőrzése – különösen az összetevők osztályozásának és a CLP-rendeletnek való megfelelés ellenőrzése.
- Ellenőrizze, hogy a kockázatkezelési intézkedések megfelelnek-e az (EU) 2015/830 rendeletnek.
- Részletes SDS-ellenőrzés – olyan elemeket tartalmaz, mint a keverék osztályozásának ellenőrzése.
2. A VÁLLALKOZÓ KÖTELEZETTSÉGÉNEK AZONOSÍTÁSA – REACH + CLP SZŰRÉS
A szolgáltatások köre
1. A vállalat elhelyezkedése az ellátási láncban a vegyi anyagokra vonatkozó jogszabályok értelmében:
- Az alapdokumentáció – biztonsági adatlapok, expozíciós forgatókönyvek, valamint belső dokumentáció – rendelkezésre állása és helyessége.
- Regisztráció, anyagok bejelentése, engedélyezési eljárás.
- A vállalkozói kötelezettségek és az ellenőrzési rendszer meghatározása.
- A szállítók/importőrök kötelezettségeinek teljesítése.
- A továbbfelhasználói kötelezettségek teljesítése.
2. Vegyi anyagok kategorizálása: SVHC, CMR, CoRAP által értékelt anyagok, valamint környezetre veszélyes anyagok értékelése CHEMDOX szoftverrel az ügyféltől kapott adatok alapján.
3. Felelősségelemzés a szándékolt kibocsátású vegyi anyagokat vagy SVHC anyagokat tartalmazó árucikkek gyártása és behozatala területén.
4. A REACH-meg nem felelés azonosítása – a jogszabályi követelmények be nem tartásáról eredő ismeretek lehetővé teszik a gyenge pontok és az azonnali figyelmet igénylő területek azonosítását.
5. Javaslatok – különösen a megvalósítandó megoldásokra és eljárásokra vonatkozóan.
A REACH+CLP SZŰRÉS részeként a következőket kínáljuk:
1) Jelentés a cége jelenlegi helyzetéről (PDF dokumentum), amely tartalmazza:
- A letelepedés helyének azonosítása a REACH rendelettel kapcsolatban.
- A társaság kötelezettségei tevékenysége és az ellátási láncban elfoglalt pozíciója, valamint a vegyi anyagok és keverékek felhasználása alapján.
- A jogszabályi előírásoknak való meg nem felelés azonosítása, valamint javaslatok a megvalósítandó megoldásokra, eljárásokra.
2) Jelentés a vegyi anyagok ilyenként vagy a vállalkozásban használt keverékben lévő kategorizálásáról, amely PDF dokumentumot tartalmaz anyagok listájával:
- nagyon veszélyes (SVHC).
- rákkeltő, mutagén és reprodukciót károsító (CMR).
- veszélyes a környezetre.
- a CoRAP (a közösségi gördülő cselekvési terv) értékelése alá tartozik annak biztosítása érdekében, hogy a CoRAP-listán szereplő anyagok előállítása és felhasználása ne jelentsen kockázatot az egészségre és a környezetre.
A listák a CHEMDOX szoftverrel készülnek.
További információ a szoftverről:
CHEMDOX
3. AZ SDS-BEN TALÁLHATÓ KÖVETELMÉNYEK VÉGREHAJTÁSA – AZ EXPOZÍCIÓS FORGATÓKÖNYVEK MÉRETEZÉSE
A szolgáltatások köre
- Az expozíciós forgatókönyv paramétereinek (SN) azonosítása az ügyféltől kapott adatok alapján (bővített biztonsági adatlapok).
- Az expozíciós forgatókönyvhöz kapcsolódó felhasználási feltételek azonosítása az ügyfél által biztosított dokumentáció alapján.
- A használati mintákkal kapcsolatos paraméterértékek azonosítása és részletes folyamatértékelési információk, beleértve az adott folyamatokhoz mért paramétereket.
- Átskálázott paraméterek számítása és alkalmazhatóságuk ellenőrzése (modellezés).
- A skálázási eredmények értelmezése és a további intézkedések – különösen a formalizálás és a dokumentációkezelés – szükségességének felmérése.
A SCALING SN részeként biztosítjuk:
Jelentés a Legfelsőbb Bíróságnak az önmagukban vagy a vállalkozásban használt keverékekben lévő anyagokra vonatkozó követelményeinek végrehajtásáról, amely tartalmazza:
- A beszállítói SN paraméterek azonosítása (leírókkal leírt használati feltételek, működési feltételek, kockázatkezelési intézkedések).
- A megengedett legnagyobb koncentrációk meghatározása a nemzeti szabályozások alapján.
- A felhasználás feltételeinek meghatározása a vállalkozásban.
- Vállalata működési feltételeinek összehasonlítása a szállító által javasoltakkal.
- Az Ön cégénél használt egyéni védőeszközök összehasonlítása a gyártó által a Legfelsőbb Bíróságon javasolt intézkedésekkel.
- A Legfelsőbb Bíróság által javasolt feltételek és az Ön cégénél alkalmazott feltételeknek való megfelelés értékelése és további lépések szükségességének felmérése.
4. KOMMUNIKÁCIÓ AZ ELLÁTÁSI LÁNC MÁS RÉSZTVEVŐIVEL
A szolgáltatások köre
- Kommunikáció biztosítása a szállítókkal a biztonsági adatlapokban és expozíciós forgatókönyvekben azonosított hibák kiküszöbölése érdekében.
- A cég képviselete a beszállítókkal való kapcsolattartásban, mint kizárólagos kommunikációs szerv.
A VÁLLALKOZÁSOK KÉPVISELÉSE részeként a beszállítókkal való kapcsolattartásban biztosítjuk:
- Beszállítói adatbázis fejlesztése.
- Továbbfejlesztett SDS-ek és e-SDS-ek adatbázisának fejlesztése a szállítóval folytatott kommunikáció eredményeként.
- Szállítói kommunikációs jelentés.
5. MUNKAHELYI BIZTONSÁG – MŰKÖDÉSI ELJÁRÁSOK ÉS KOCKÁZATÉRTÉKELÉS
A szolgáltatások köre
Az Ökotoxikológiai Központ a vegyi anyagokkal való munkavégzés működési eljárásainak kidolgozását kínálja a REACH, CLP előírásoknak és a nemzeti követelményeknek megfelelően.
Vegyszerkezelés
Az ELJÁRÁSFEJLESZTÉS szolgáltatás részeként biztosítjuk:
Vállalkozása (munkahelye) működési eljárásainak kidolgozása a REACH rendelet és a Munkaügyi és Szociálpolitikai Miniszter 2014. június 6-i rendelete szerint (PDF dokumentum), amely tartalmazza:
- Kockázatértékelés.
- Információ a veszélyes vegyi anyagok előfordulási helyeiről.
- Biztonságos munkamódszerek és technológiai eljárások.
- Megelőző védelmi intézkedések a kockázatok kiküszöbölésére vagy csökkentésére, beleértve a veszélyes vegyi anyagok kibocsátását, a gyulladást vagy robbanást megakadályozó műszaki rendszereket.
- Vészhelyzeti terv.
- Elsősegélynyújtási útmutató és felszerelés.
- A képzés módszertana és gyakorisága.
Vegye fel velünk a kapcsolatot