A Bizottság (EU) 2023/707 felhatalmazáson alapuló rendelete (2022. december 19.) az 1272/2008/EK rendeletnek az anyagok és keverékek veszélyességi osztályai, valamint osztályozására, címkézésére és csomagolására vonatkozó kritériumok tekintetében történő módosításáról új veszélyességi osztályokat vezet be, például az endokrin károsító anyagokat. A rendelet 2023 áprilisa óta van hatályban, és 2024 novemberében a CLP-rendelet szerves részeként beépítették.
A 2025. május 1-jétől forgalomba hozott valamennyi új anyagnak új osztályokat kell tartalmaznia, és azonosítania kell a hozzájuk kapcsolódó veszélyeket. Ennek eredményeként bővül a REACH-ben szereplő regisztrációs adatok köre, megváltozik az új anyagokra vonatkozó biztonsági adatlapokon szereplő információk köre, és ez érinti a vegyi anyagok címkézését és csomagolását.
Az ezen időpont előtt forgalomban lévő anyagok már önkéntesen osztályozhatók és címkézhetők az új követelményeknek megfelelően. A vállalkozóknak azonban 2026 novemberéig van határidejük , hogy alkalmazkodjanak az új követelményekhez.
2025.02.11-én. hatályba lépett az új csomagolásról és csomagolási hulladékról szóló rendelet (PPWR). A cél a hulladék csökkentése és a körforgásos gazdaság előmozdítása.
Az új jogszabály a következőket vezeti be:
a csomagolás kötelező újrahasznosíthatósága;
csomagolás összetettségének minimalizálása;
a veszélyes anyagok tartalmának minimalizálása;
Az újrafelhasználhatóság javítása;
kötelező újrahasznosítási tartalom a műanyagokban;
a címkézés harmonizálása.
A rendelet új kötelezettségeket vezet be a vállalkozók számára, de új feladatokat is meghatároz az Európai Vegyianyag-ügynökség számára. Az ECHA feladata a csomagolásban lévő olyan anyagok azonosítására irányuló tanulmányok előkészítése, amelyek befolyásolják a csomagolás biztonságát, és akadályozzák azok újrafelhasználását vagy újrafeldolgozását. E tanulmányok eredményeit 2026.09-ig kell megküldeni az Európai Bizottságnak. A megküldött jelentés alapján az Európai Bizottságnak a REACH-rendeletbe korlátozásokat bevezetve mérlegelnie kell ezen anyagok csomagolásban való felhasználását.
Az anyagok csomagolásban való felhasználásának korlátozása közvetlen hatással lesz az iparra. Befolyásolhatják bizonyos csomagolások elérhetőségét és az alternatívák keresését is.
Az EU versenyképességére és dekarbonizációjára vonatkozó terv
Ursula von der Leyen elnök így nyilatkozott: „Európa nemcsak az ipari innováció, hanem az ipari termelés kontinense is. A tiszta termékek iránti kereslet azonban lelassult, és egyes beruházások más régiókba költöztek. Tudjuk, hogy még mindig túl sok akadály áll európai vállalataink útjában, a magas energiaáraktól a túlzott szabályozási terhekig. A tiszta ipari megállapodás célja, hogy megszakítsa azokat a kapcsolatokat, amelyek még mindig visszatartják vállalatainkat, és egyértelmű üzleti érvet jelentsen Európa számára.”
A Bizottság emellett lépéseket tesz szabályozási környezetünk hatékonyabbá tétele érdekében, miközben csökkenti a vállalkozások előtt álló bürokratikus akadályokat. A mai intézkedések az iparági vezetőkkel, a szociális partnerekkel és a civil társadalommal az európai ipari megállapodásról szóló antwerpeni nyilatkozat és az Európai Bizottság tiszta átállásról szóló párbeszédei keretében folytatott aktív együttműködés eredményei.
A megfizethető energia a versenyképesség alapja. Az ipar, a vállalkozások és a háztartások energiaszámláinak csökkentése, valamint az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való átállás előmozdítása érdekében a Bizottság elfogadta a megfizethető energiára vonatkozó cselekvési tervet, amelynek célja:
a tiszta energia bevezetésének felgyorsítása, a villamosítás felgyorsítása
a belső energiapiac kiteljesítése fizikai összeköttetésekkel
hatékonyabban használja fel az energiát, és csökkentse az importált fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget.
A tiszta termékek iránti kereslet növelése
Az ipari dekarbonizáció felgyorsításáról szóló törvény növelni fogja az EU-ban gyártott tiszta termékek iránti keresletet azáltal, hogy fenntarthatósági, reziliencia- és „made in Europe” kritériumokat vezet be a közbeszerzésekbe.
A Bizottság 2026-ban felülvizsgálja a közbeszerzési keretet is, hogy fenntarthatósági, reziliencia- és európai preferenciakritériumokat vezessen be a stratégiai ágazatok közbeszerzéseiben.
A tiszta átállás finanszírozása
A tiszta ipari megállapodás több mint 100 milliárd eurót mozgósít az uniós gyártás támogatására. A Bizottság:
elfogadja a tiszta ipari megállapodás új állami támogatási keretét a megújuló energia bevezetéséhez, az ipar szén-dioxid-mentesítéséhez és a tiszta technológia megfelelő gyártási kapacitásának biztosításához nyújtott állami támogatás jóváhagyásának felgyorsítása érdekében
az innovációs alap megerősítése és javaslattétel egy ipari dekarbonizációs bank létrehozására, amelynek célja 100 milliárd eurós finanszírozás az innovációs alapban rendelkezésre álló források, az ETS egyes részeiből származó további bevételek, valamint az InvestEU felülvizsgálata alapján
célzott pályázati felhívást indít a Horizont Európa keretében a kutatás és az innováció ösztönzésére ezeken a területeken
módosítsa az InvestEU rendeletet az InvestEU által a beruházások támogatására nyújtható pénzügyi garanciák összegének növelése érdekében. Ez pedig akár 50 milliárd eurót is mozgósíthat a tiszta technológiák bevezetésére, a tiszta mobilitásra és a hulladékcsökkentésre.
Körforgásosság és az anyagokhoz való hozzáférés
A kritikus fontosságú nyersanyagok kulcsfontosságúak iparágunk számára. Az EU-nak biztosítania kell az ilyen anyagokhoz való hozzáférést, és csökkentenie kell a megbízhatatlan beszállítóktól való függőséget. A körforgásos jelleg dekarbonizációs stratégiánkba való integrálása elengedhetetlen ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki az EU korlátozott erőforrásaiból. A Bizottság:
olyan mechanizmus létrehozása, amely lehetővé teszi az európai vállalatok számára, hogy összefogjanak és összevonják a kritikus fontosságú nyersanyagok iránti keresletüket
hozzon létre egy kritikus fontosságú nyersanyagokkal foglalkozó uniós központot, amely az érdekelt vállalatok nevében közösen vásárol nyersanyagokat, ami méretgazdaságosságot teremt, és nagyobb befolyást biztosít a jobb árak és feltételek kialkudásához
2026-ban fogadja el a körforgásos gazdaságról szóló törvényt a körforgásos átállás felgyorsítása, valamint a szűkös anyagok hatékony felhasználásának és újrafelhasználásának, globális függőségeink csökkentésének és minőségi munkahelyek teremtésének biztosítása érdekében. A cél az, hogy 2030-ra az anyagok 24%-a körforgásos legyen.
Globális szintű fellépés
Az EU-nak minden eddiginél nagyobb szüksége van megbízható globális partnerekre. A folyamatban lévő és új kereskedelmi megállapodások mellett a Bizottság:
elindítja az első tiszta kereskedelmi és beruházási partnerségeket az ellátási láncok diverzifikálása és a kölcsönösen előnyös megállapodások megkötése érdekében
biztosítsa az uniós ipar gazdasági biztonságát és rezilienciáját a globális versennyel és a geopolitikai bizonytalanságokkal szemben, számos piacvédelmi és egyéb eszköz révén
egyszerűsítse és erősítse meg az importált fogyasztási cikkek karbonintenzitását ellensúlyozó mechanizmust, amely az EU eszköze a nagy szén-dioxid-kibocsátású áruk előállítása során kibocsátott szén-dioxid méltányos árának meghatározására.
Készségek és minőségi munkahelyek
Az uniós munkaerőnek rendelkeznie kell az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való átállás támogatásához szükséges készségekkel, beleértve a tiszta technológiákkal, a digitalizációval és a vállalkozói szellemmel kapcsolatos készségeket.
A Bizottság létrehozza a készségek unióját, amely befektet a munkavállalókba, fejleszti a készségeket és minőségi munkahelyeket teremt.
Az Erasmus+ legfeljebb 90 millió eurós finanszírozással megerősíti az oktatási és képzési programokat a képzett és alkalmazkodóképes munkaerő fejlesztése érdekében, és kezeli a kulcsfontosságú ágazatokban tapasztalható szakemberhiányt.
A tiszta ipari megállapodás a versenyképes gazdasághoz szükséges horizontális tényezőkre is összpontosít:
a bürokrácia csökkentése,
az egységes piac méretének teljes körű kiaknázása,
a minőségi munkahelyek előmozdítása,
a szakpolitikák uniós és nemzeti szintű összehangolásának javítása.
Az Európai Bizottság elindította a kozmetikai termékekről szóló rendelet értékelési folyamatát, amely a REFIT célravezető és hatásos szabályozás programjának részeként valósul meg. Az értékelés eredménye annak megállapítása, hogy a szabályozás mely elemei és területei működnek jól, és melyeket kell megváltoztatni és adaptálni a zöld megállapodással vagy a digitális és zöld átalakulással kapcsolatos változásokhoz, valamint hogy a rendelet jelenlegi tartalma betölti-e szerepét.
Az értékelés területei a következőkhöz kapcsolódnak:
a rendelet hatálya,
a szövegben szereplő meghatározások helyessége,
a potenciálisan magasabb kockázatú összetevők kockázatértékelése és a kockázat általános megközelítésének alkalmazása,
kozmetikai termékek címkézése,
az adminisztratív terhek csökkentésének és a szabályozás egyszerűsítésének lehetősége,
összhang más rendeletekkel, beleértve a REACH-et és a CLP-rendeletet,
nemzetközi kereskedelem és az ipar versenyképessége.
A nyilvános konzultáció 4 hétig, 2025. március 21-ig tart, és a végleges jelentés közzétételével zárul, amely jelzi, hogy szükség van-e a kozmetikai termékekről szóló rendelet tartalmának módosítására. Ha az eredmények változtatásra utalnak, az Európai Bizottság felülvizsgálja a kozmetikai termékekről szóló rendelet tartalmát.
A jelenlegi értékelés 2013 óta az első teljes körű felülvizsgálata a kozmetikai termékekről szóló rendeletnek, és célja annak jelzése, hogy szükség van-e további biztonsági intézkedésekre az emberek potenciálisan veszélyes összetevőkkel szembeni védelme érdekében.
A kozmetikai termékekről szóló rendelet felülvizsgálatának státusza:
Szeretnénk emlékeztetni arra, hogy a kozmetikai termékekről szóló rendelet felülvizsgálatának tervezetét már 2022 óta megvitatják, és a tervezet véglegesítésére 2024-ben kellett volna sor kerülnie, de a Bizottság úgy döntött, hogy felfüggeszti a rendelet felülvizsgálatával kapcsolatos munkát, és 2024 októberében elindította a REFIT-program keretében az értékelési folyamatot, amely várhatóan 2026-ban ér véget. A Bizottság csak ezen értékelés eredményeit követően dönt arról, hogy újraindítja-e a kozmetikai termékekről szóló rendelet tartalmának módosítását.
A végrehajtási fórum azonosítja a fogyasztók biztonságával és a vegyi anyagok megfelelőségével kapcsolatos legfontosabb kezdeményezéseket. Ezek a kezdeményezések közvetlenül kapcsolódnak a 2025-ös ellenőrzési programhoz és kémiai felügyelethez. A fórum által kidolgozott prioritások a következő területekre összpontosítanak: a vegyi anyagok határon történő szállításának ellenőrzése, a termékek online értékesítésének nyomon követése, valamint a termékek osztályozására és címkézésére vonatkozó követelményeknek való megfelelés biztosítása.
A 2024 utolsó negyedévében megrendezésre kerülő fórumülés napirendjéből összefoglalhatók a 2025-ben hatályba lépő tervezett projektek és kezdeményezések.
Veszélyes keverékek ellenőrzési programja (REF-14)
A veszélyes keverékek osztályozása és címkézése ellenőrzésének célja az emberi egészség védelme. A projekt részeként megvizsgálják a piacon általánosan elérhető fogyasztási cikkeket, különösen:
mérgező anyagokat tartalmazó nikotintermékek, például elektronikus cigaretták;
Szenzibilizáló és irritáló anyagokat tartalmazó légfrissítők;
Egyéb fogyasztási cikkek, amelyekről ismert, hogy veszélyes összetevőket tartalmaznak.
Az ellenőrök ellenőrzik, hogy a termékszállítók betartják-e a CLP-ből eredő kötelezettségeket, beleértve a helyes címkézést, a termék helyes osztályozását vagy a gyermekvédelmi elemek használatát. Ugyanakkor ellenőrizni fogják a biztonsági adatlapokat és a toxikológiai központoknak küldött termékértesítéseket ezekre a termékekre.
A kidolgozott REF-14 projekthez kapcsolódóan a fórum képzési programokat készít az ellenőrök számára. A képzési anyagok a veszélyes anyagok és keverékek osztályozásának és címkézésének technikai szempontjaira összpontosítanak. A képzési program tartalmaz egy modult, amely elmagyarázza az interpolációs elvek működését egy termék osztályozásának meghatározásában.
Biocid termékek ellenőrzése (BEF-3)
2025 januárjától biocid termékek ellenőrzési programja indul, amely a következőkre összpontosít:
a biocid termék jellemzőinek ellenőrzése;
A termékjelölés és címkézés helyességének ellenőrzése;
A biocid termékekről szóló rendeletnek való megfelelés biztosítása, beleértve az engedélyek ellenőrzését is.
Az ellenőrök ellenőrzik, hogy a címkén szereplő információk megfelelnek-e az engedélyben jóváhagyott információknak, valamint hogy összhangban vannak-e a vizsgálatokkal és a termékjellemzőkkel. Ugyanakkor az ellenőrök ellenőrizhetik a biocid termékre vonatkozó biztonsági adatlapok helyességét. Az ellenőrzéseket 2025-re tervezik, az eredményeket tartalmazó jelentéseket pedig 2026-ban teszik közzé.
Toxikológiai központ értesítés
Az ellenőrzések 2025 januárjától kezdődnek és a következő 6 hónapig tartanak. Az ellenőrök ellenőrzik, hogy valamennyi üzemeltető bejelentett-e veszélyes keverékeket a termékkódokban, és az értesítések kiterjednek azokra az országokra, ahol a terméket forgalomba hozzák. Az ellenőrök ellenőrizhetik a veszélyes termék biztonsági adatlapját és címkéjét is.
Az online értékesített termékek ellenőrzése (REF-13)
2025 elején megkezdődik az online értékesített termékek ellenőrzése is. Az ellenőrzések különösen a REACH, a POP-ok és a veszélyes anyagok alkalmazását korlátozó anyagokat tartalmazó termékekre összpontosítanak. Ellenőrizni fogják, hogy a CLP-rendelet értelmében előírt összes információt fel kell tüntetni az online értesítésben.
Az egyetlen képviselő feladatainak ellenőrzése
A fórum megállapodott abban, hogy a következő tervezet kizárólag a képviselőkre összpontosít majd, és ellenőrzi, hogy eleget tesznek-e az importált anyagok és a keverékekben jelen lévő anyagok regisztrálásával kapcsolatos kötelezettségeiknek. A gazdasági szereplők azonosítása és regisztrálási kötelezettségeik mellett az ellenőrök ellenőrzik, hogy az anyag mennyiségét helyesen regisztrálták-e, hogy a bejelentés elegendő információt tartalmaz-e, és hogy a képviselők betartják-e a biztonsági adatlapok elkészítésével és birtoklásával kapcsolatos kötelezettségeket.
A megvalósított projektek következtetéseinek elkészítése
Az új projektek elindítása mellett a fórum a korábbi években megvalósított projektek következtetésein is dolgozik. Az eredmények elemzése például a kozmetikai termékekben található korlátozott anyagok jelenlétének vizsgálatára vagy a biztonsági adatlapok tartalma helyességének elemzésére vonatkozik.
A végrehajtási fórum folyamatosan azon dolgozik, hogy fenntartsa a vegyipari termékek biztonságát Európában. 2025 márciusában a munkacsoportok újabb ülését tervezik, hogy megvitassák a folyamatban lévő projektek előrehaladását, valamint az újak kijelölését, amelyek közvetlenül tükröződnek a vegyipari termékek ellenőrzésében.
Az építési termékekről szóló (EU) 2024/3110 rendelet jelentős frissítéseket vezet be az építési termékek jelölésében az Európai Unión belül, hangsúlyozva a fenntarthatóságot, a digitalizációt és a fokozott átláthatóságot.
A felülvizsgált rendelet több kulcsfontosságú célkitűzést vezet be:
CE-jelölés és környezeti teljesítmény
Az új rendelet értelmében a CE-jelölés immár mind a műszaki, mind a környezetvédelmi teljesítményre kiterjed, összhangban a frissített biztonsági és fenntarthatósági követelményekkel. A gyártóknak alá kell támasztaniuk a környezetbarát jellegre vonatkozó állításokat, és azokat fel kell tüntetniük a termék digitális termékútlevelében (DPP).
Teljesítmény- és megfelelőségi nyilatkozat (DoPC)
A megfelelőségi előírások előírják, hogy a teljesítmény- és megfelelőségi nyilatkozatok tartalmazzanak környezeti adatokat, például éghajlati hatásokat és műszaki előírásokat. Ezeket az információkat ellenőrizni kell, és a DPP-n keresztül hozzáférhetővé kell tenni a szabályozó hatóságok számára. Az új szabványok kidolgozásáig a meglévő módszerek és szabványok elfogadhatók maradnak.
Digitális termékútlevelek (DPP)
Figyelemre méltó újítás a digitális termékútlevelek bevezetése, amelyek a termékspecifikációk és a környezeti adatok digitális tárházaként szolgálnak. Ez megkönnyíti a szabályozó hatóságok és a termékfelhasználók, például az építészek és építők számára az információkhoz való hozzáférést.
Megvalósítási ütemterv
A rendelet 2025. január 7-én lépett hatályba. A legtöbb rendelkezés 2026. január 8-tól alkalmazandó, egyes cikkek és mellékletek 2025. január 7-től, mások pedig 2027. január 8-tól hatályosak.
E változtatások célja az építési termékek forgalmazására vonatkozó szabályok harmonizálása az Európai Unióban, előmozdítva a fenntarthatóságot, az innovációt és az átláthatóságot az ágazatban.
Az (EU) 2024/3110 rendeletről
Alkalmazási kör
A rendelet az Európai Gazdasági Térség (EGT) egész területén az épületekbe és infrastruktúrákba tartósan beépítendő valamennyi építési termékre alkalmazandó. A következőkre terjed ki:
Szerkezeti termékek (pl. acél, beton, fa)
Szigetelőanyagok
Tetőfedő és burkoló rendszerek
Vízvezeték és elektromos alkatrészek
Termékkövetelmények
A CPR 2024/3110 értelmében az építési termékeknek szigorú teljesítmény- és biztonsági kritériumoknak kell megfelelniük az európai piacon való használatra való alkalmasságuk biztosítása érdekében. Ezek a követelmények magukban foglalják a tartósságot, a mechanikai ellenállást, a tűzbiztonságot, a higiéniát, az egészség- és környezetvédelmet, az energiahatékonyságot és a fenntartható erőforrás-felhasználást. A gyártóknak a termékek forgalomba hozatala előtt alapos vizsgálatokat kell végezniük, és dokumentációt kell benyújtaniuk az ezen alapvető követelményeknek való megfelelés igazolására.
A megfelelés alapja többek között a következő lehet:
olyan különleges anyagok használata, amelyek kémiai összetételük alapján is meghatározhatók;
biztonság a szállítás, a telepítés, a karbantartás, a használat, a szétszerelés és az életciklus végi kezelés során, beleértve az újrafelhasználást és az újrafeldolgozást is – szakemberekre és nem szakemberekre egyaránt vonatkozik;
a termékek megjelenése, például tervezése, gyártása és csomagolása a bennük rejlő biztonsági kockázatok – például a szivárgásból vagy kimosódásból eredő vegyi kockázatok – teljes életciklusuk során történő kezelése, a legkorszerűbb gyakorlatokat követve és a vonatkozó uniós jogszabályoknak megfelelően
A közösségi gördülő cselekvési terv tervezete 31 anyagot tartalmaz, köztük 13 új anyagot a jelenlegi, 2024–2026-os időszakra vonatkozó közösségi gördülő cselekvési tervhez képest; 2025-ben 8 anyag értékelését tervezik, köztük két 2 anyagból álló csoportot, 15 anyagot 2026-ban és 5 anyagot 2027-ben értékelnek. Három javaslat visszavonását javasolják.
Az oktil-3-[3-terc-butil-4-hidroxi-5-(5-klór-2H-benzotriazol-2-il)fenil]propionát és a 2-etilhexil-3-[3-terc-butil-4-hidroxi-5-(5-klór-2Hbenzotriazol-2-il)fenil]propionát reakciótömege
A műhelytalálkozóra 2024. október 28–29-én került sor az ECHA szervezésében.
A rendezvény lehetőséget biztosított az akkumulátoripar érdekelt feleivel való együttműködésre. A legfontosabb események az aggodalomra okot adó anyagok azonosításáról, a lehetséges kockázatkezelés szempontjából figyelembe veendő elemekről, a hulladékkezelési és újrafeldolgozási stratégiákról, valamint a társadalmi-gazdasági szempontokról folytatott megbeszélések voltak.
Helsinki, 2025. január 7. – Az Európai Vegyianyag-ügynökség (ECHA) bejelentette az előzetes tájékoztatáson alapuló jóváhagyási eljárásról (PIC) szóló uniós rendelet jelentős frissítését, amelynek keretében 40 további veszélyes vegyi anyaggal egészítik ki az I. mellékletet. Ez a lépés felszólítja az exportőröket, hogy értesítsék a hatóságokat e vegyi anyagok kivitelére irányuló szándékukról, a követelmény 2025. március 1-jén lép hatályba.
Az újonnan hozzáadott vegyi anyagok, amelyek most a rendelet részét képezik, 35 növényvédő szert és 5 ipari vegyi anyagot tartalmaznak. A legjelentősebb anyagok közé tartozik az abamektin, a difenakum, a fenpropimorf, a dimetomorf, a triadimenol és a penflufen.
Márciustól az uniós exportőröknek a szállítás előtt be kell jelenteniük azon szándékukat, hogy ezeket a vegyi anyagokat nem uniós országokba kívánják exportálni. A legtöbb esetben az importáló ország kifejezett hozzájárulására is szükség lesz. Ezenkívül a ciánamid és a warfarin esetében mostantól kifejezett beleegyezésre lesz szükség a szabványos bejelentés mellett.
A perfluor-alkilezett anyagok (PFAS-ok) egy alcsoportja, beleértve a perfluor-hexán-szulfonsavat (PFHxS) is, szintén felkerült az V. mellékletbe, amely az EU-ból történő kivitelre betiltott vegyi anyagokat tartalmazza.
Az aktualizálás tükrözi az EU elkötelezettségét a nemzetközi kereskedelemben forgalmazott veszélyes vegyi anyagok ellenőrzése, valamint a globális egészség és a környezet védelme iránt. Az ECHA ePIC eszközét frissítették, hogy segítse az exportőröket az új követelmények teljesítésében.
Oktametil-trisziloxán (EC 203-497-4, CAS 107-51-7)
O,O,O-trifenil-foszfor-tioát (EC 209-909-9, CAS 597-82-0)
Trifenil-tiofoszfát és tercier-butilezett fenilszármazékok reakciótömege (EC 421-820-9, CAS 192268-65-8)
Perfluamin (EC 206-420-2, CAS 338-83-0)
Trisz(4-nonilfenil, elágazó és lineáris) foszfit
6-[(C10-C13)-alkil-(elágazó, telítetlen)-2,5-dioxopirrolidin-1-il] hexánsav (EC 701-118-1, CAS 2156592-54-8)
Jogi kötelezettségek és következmények a vállalatok számára
A jelöltlistára való felvétel új jogi kötelezettségeket ró a vállalatokra a REACH-rendelet értelmében:
Tájékoztatási követelmények: Ha egy árucikk a jelöltlistán szereplő SVHC-t 0,1 tömegszázalékot meghaladó koncentrációban tartalmaz, a szállítóknak tájékoztatniuk kell az ügyfeleket és a fogyasztókat a biztonságos felhasználási gyakorlatról. A fogyasztóknak joguk van érdeklődni az SVHC-k termékekben való jelenlétéről.
SCIP: A hulladékokról szóló keretirányelv értelmében a vállalatoknak értesíteniük kell az ECHA-t, ha árucikkeik 0,1%-ot meghaladó koncentrációban tartalmaznak különös aggodalomra okot adó anyagokat. Ezek az információk ezután bekerülnek az ECHA SCIP adatbázisába (Substances of Concern In Products), biztosítva a nyomonkövethetőséget.
Az ECHA értesítése: Az importőröknek és az árucikkek előállítóinak a jegyzékbe való felvételt követő hat hónapon belül értesíteniük kell az ECHA-t, ha termékeik különös aggodalomra okot adó anyagot tartalmaznak.
A biztonsági adatlap (SDS) frissítései: Az EU és az EGT szállítóinak frissíteniük kell a biztonsági adatlapot minden olyan termék esetében, amely tiszta formában vagy keverékben tartalmaz a jelöltlistán szereplő anyagokat.
Ezenkívül a különös aggodalomra okot adó anyagokat tartalmazó termékek nem jogosultak az uniós ökocímkére, amely a kisebb környezeti hatású termékeket népszerűsíti.